TRX - systém cvičení se závěsnými popruhy

Posilte svaly s TRX

TRX je moderní systém cvičení, oblíbený v mnoha centrech po celém světě. Možná Vás ale překvapí, že prvky filozofie TRX můžeme nalézt vlastně již stovky let nazpět, v dobách, kdy si ještě o centrech dnešního typu mohli zájemci o pohyb nechat jen zdát. Jisté formy závěsného tréninku se totiž s úspěchem dařilo využívat v římských legiích či je lze pozorovat i u starověkých čínských akrobatů.

Ovšem do podoby dnes nám známé dotáhl TRX Randy Hetrick, velitel elitní jednotky Navy SEAL Commando. Pro své vojáky, kteří trávili většinu svého času na lodi či v ponorce a neměli tedy tolik možností, jak se udržet ve fyzické kondici hledal účinný způsob posilování. Zkombinoval tak padákové popruhy s gumovými nástroji, jež vojáci používali k opravě lodí.

Závěsný systém TRX umožňuje nejen zvyšovat kondici a posilovat, ale skvěle se hodí třeba k rehabilitaci po zranění. Je vhodný pro každého, ať jde o úplné začátečníky, či protřelé sportovce, neboť cvičitel může zátěž jednotlivým skupinám volit dle výkonnosti a dále pak cviky stupňovat pouze úpravou polohy těla při cvičení.

Před vlastním cvičením je vhodné věnovat přibližně 10 minut malé rozcvičce. Svaly se zahřejí a budou dokonale připravené na zatížení. Následuje vlatsní cvičení, při kterém se jedna část těla ( ruka či noha ) zavěsí do popruhů a druhá zůstává v kontaktu se zemí a je k té zavěšené přitahována. K posilování je používána tělesná hmotnost cvičence, čímž se zvyšuje pružnost, rovnováha a stabilita. Zároveň se ale redukují hmotnost i tuky v těle a dochází ke zvýšení kondice.

REZERVOVAT SI TERMÍN CVIČENÍ

Podmínky rezervace